Atraktivita bezúdržbových li-ionových baterií Toyota se odvíjí od ekonomických, provozních i ekologických výhod. Pro mnoho uživatelů, hlavně těch s vícesměnnými provozy, je klíčovým argumentem možnost průběžného dobíjení v místě nasazení, tedy bez nutnosti dojíždět do nákladných a prostorově náročných nabíjecích místností a obvykle každý den u většiny vozíků baterii měnit. Náhradní baterie také nejsou zadarmo. Naopak, jsou nákladné a celý manipulační proces prodražují. Li-ionové baterie Toyota jsou elegantním řešením.
Třetina elektrických strojů Toyota jezdí na li-ionových bateriích, protože stále více zákazníků objevuje výhody této technologie a reaguje na jejich klesající ceny. Zkrátila se návratnost investice, přínosy zůstávají. Jednou ze zásadních změn, které novinka před lety přinesla, je možnost průběžného dobíjení.
Průběžné nabíjení během krátkých přestávek ale znamená, že většina vozíků ve skladu může být připojena k nabíječkám ve stejné době (pokud nejsou manipulanti ve skladu rozděleni do několika skupin s jinými časy přestávek). To ale není důvod k obavám. Krátkodobé riziko překročení povoleného odběru elektrické energie při intenzivním dobíjení většího množství vozíků během přestávek řešíme inteligentní sítí sestavené z jednotlivých nabíjecích stanic.
Každá nabíječka má zabudovaný systém DPL (Dynamic Power Limitation), který identifikuje výkonové úrovně jednotlivých vozíků a nasměruje optimální energii do vozíků, které ji nejvíce potřebují. Jednotlivé nabíječe komunikují mezi sebou a hrozí-li nadměrný odběr, jsou přednostně dobíjeny jen baterie s nejvyšší úrovní vybití. Začátek nabíjení u baterií, které stále disponují vysokou kapacitou, je odložen. Každý bateriový modul měří teplotu a napětí svých článků samostatně a zajišťuje rovnoměrnou distribuci energie mezi články.
DPL reguluje tedy efektivně celkové energetické nároky nabíječek, aby se zabránilo drahým „výkonovým špičkám" a nabíjení bylo co nejefektivnější, s minimálními energetickými ztrátami. Podniky tak mohou omezit celkové výdaje za energii a s tím spojené emise CO2. Nabití na potřebnou úroveň lze navíc dosáhnout v nejkratším možném čase.
Některé modely nabízejí možnost integrace nabíječky přímo do stroje, takže je lze nabíjet úplně všude, kde je k dispozici standardní elektrická zásuvka.
Přehlédné grafické znázornění průběhu nabíjení každé baterie v každém vozíku umožňuje správa flotily Toyota I_Site. Jde o jednu z oblíbených funkcí nejrozšířeného fleet managementu na trhu. Usnadňuje efektivní komunikaci s oblsuhou vozíků, protože přesně znázorňuje například kdy (při jaké úrovni vybití) a na jak dlouho byl vozík připojen k nabíječce, stav baterie po odpojení od nabíječe nebo kdy krátká přestávka k nabíjení využita nebyla (což není správný postup). Pomáhá odhalit nesprávný přítup k nabíjení (nejen li-ionových baterií), šetří náklady a prodlužuje životnost baterií.
Vozíky s li-ionovými bateriemi mohou bez problémů pracovat v prostředí s teplotami pod bodem mrazu. Pokud jsou v takovém prostředí i odstaveny, je nutné vybavit baterii vyhříváním. Nabíjení je nutné vždy realizovat plusových v teplotách minimálně +2 až +3 °C.