Sklady s úzkými uličkami (VNA – Very Narrow Aisle) se staly standardem všude tam, kde roste tlak na kapacitu a efektivitu. Jakmile se zvýší důvěra v bezpečnost systémových vozíků a zároveň se zvyšují objemy zboží v jedné hale, VNA představují velmi rentabilní řešení. Toyota však dokáže z tohoto konceptu vytěžit ještě více – díky technickým inovacím, které jsou na trhu jedinečné.
Model BT Vector VCE150A je příkladem toho, jak může správně navržený systémový vozík zásadně zvýšit výkon skladu. S dosahem až 17,2 m, vysokou stabilitou a technologiemi, které zkracují pracovní cykly, představuje špičku pro logistické poskytovatele, fulfillment centra, mrazírny, chladírny i všechny provozy, kde se pečlivě sleduje využití skladového prostoru.
Zásadní rozdíl přináší patentované kloubové šasi, které umožňuje vozíku „zalomit“ se u regálu. Díky tomu může být šířka transferové uličky pouhých 3 860 mm včetně bezpečnostní mezery 1 000 mm.
To je přibližně o jeden metr méně, než potřebují srovnatelné stroje jiné konstrukce.
Výsledek? Na každém konci regálu vznikne jedno nové paletové místo na výškovou úroveň – a při větším počtu uliček jde o významný nárůst skladové kapacity. VCE150A se tak vyplácí už jen díky úspoře místa.
Toyota se odlišuje také efektivitou pohybu v uličce. O rychlou akceleraci i zdvih se stará technologie BT Optipace, která automaticky upravuje rychlost podle výšky zdvihu tak, aby byla manipulace bezpečná i rychlá.
Kabina může zároveň stoupat a vozík jet, a operátor tak míří k cílové pozici po pomyslné diagonále. Tento souběh činností výrazně zkracuje pracovní cykly.
Na rozdíl od běžných tříkolových řešení využívá BT Vector čtyřkolový podvozek se zdvojenými koly podpůrných ramen.
Tento koncept nabízí:
Vozík může být delší, ale díky kloubovému šasi je paradoxně hbitější.
Toyota VCE150A využívá systém ALS – Advanced Lifting System, který snižuje energetickou náročnost zdvihu až o 35 %, a to bez ohledu na typ baterie.
ALS rekuperuje energii spouštěné kabiny pomocí stlačeného dusíku, který je uložen v jednom nebo dvou zásobnících dle výšky zdvihu. Uzavřený hydraulický okruh pak tuto energii využívá při dalším zdvihu nebo pojezdu. Výsledkem je výrazně nižší spotřeba energie a delší provozní doba na jedno nabití.
VNA provoz vyžaduje maximální přesnost – a Toyota nabízí širokou škálu asistencí, které práci operátora zpřesňují i chrání okolí:
Toyota v segmentu VNA nabízí víc než jen vozík – přináší komplex řešení, které maximalizuje každou část skladu:
Pro provozy, kde záleží na každém centimetru a každé sekundě, je BT Vector VCE150A výjimečnou volbou.