Toyota výrazně navýšila rychlost zdvihu a spouštění s nákladem i bez něho a dominuje v tomto důležitém výkonovém ukazateli celému trhu. Jde o velmi důležitý parametr produktivity vozíku jako takového, protože díky vyšší rychlosti dokáže za směnu zmanipulovat více palet. S prázdnými vidlicemi Retraky BT Reflex zrychlily dokonce o více než 40 % a blíží se dosud nikdy nikým nedosažené metě 1 m za sekundu.
Potřebujete-li do svého skladu retrak s mimořádně vysokým výkonem, otestujte model BT Reflex RRE140-160H nebo RRE160HR s nosnostmi 1 400 - 1600 kg a výškou zdvihu až 11 metrů. Zjistíte, že je to ten pravý vozík pro vás.
Retraky od Toyoty jsou tradičně na špičce produktivity díky skvělým ergonomickým, bezpečnostním i technickým parametrům - akceleraci a rychlosti pojezdu, 360° řízení, patentované konstrukci ochranného rámu a volnému výhledu všemi směry nebo unikátní naklápěcí kabině pro práci ve velkých výškách.
Svoji pozici zásadního inovátora jsme potvrdili i v oblasti designu stožáru a jeho roli při výškové manipulaci - bezrázového výsunu i spouštění, naklápění vidlic a nyní i rychlosti zdvihu a spouštění (s nákladem 0,64 m/s a bez nákladu dokonce až 0,92 m/s).
Čím rozsáhlejší je regálový systém a jeho výška, čím více retraků je nutných k jeho obsluze, tím získává na významu každá ušetřená sekunda při každém manipulačním cyklu. V konečném důsledku může zákazník snížit počet vozíků ve flotile nebo se stejným počtem strojů odbaví mnohem více palet za stejnou časovou jednotku.
Unikátní prvky známé již z předchozí generace - naklápěcí kabina a systém zdvihu a spouštění bez otřesů Transitional Lift Control (TLC) - byly vylepšeny a znamenají skutečnou přidanou hodnotu v oblasti ergonomie, komfortu řidiče i bezpečnosti nákladu.
Naklápěcí moment je hladší a plynulejší, stejně jako vysouvání a spouštění nákladu. Plynulý pohyb bez otřesů a zpomalování při vysouvání a zasouvání jednotlivých sekcí stožáru při každém zakládání/vybírání palety šetří čas a umožňuje dosáhnout maximálních rychlostí s nákladem i bez něho. Plynulého pohybu je dosaženo díky elektronickému řízení ventilu, který během každé fáze zdvihu a spouštění pečlivě reguluje hydraulický systém. Výsledkem je perfektní kontrola vozíku i nákladu a vyšší produktivita všech činností.
BT Reflex zdvihne díky inovativní konstrukci stožáru a skvělé stabilitě strojů s vysunutým stožárem těžší náklad rychleji a do vyšší výšky než předchozí modely (E a R-série až do výšky 13,5 m). Nové řešení stožáru ale přináší, vedle vyšší výšky zdvihu, ještě více inovací, které se promítají do skvělé viditelnosti z místa řidiče: štíhlé profily jednotlivých částí stožáru s centrálním válcem zdvihu nebránící ve výhledu, praktičtěji řešené umístění hadic a otevřenou průhlednou upínací desku s integrovaným bočním posuvem. Každé z těchto řešení podporuje jednoznačně produktivitu řidiče díky dobrému výhledu na náklad, díky vyšší bezpečnosti a vyšším rychlostem zdvihu a spouštění.
Vylepšené ovládání výsuvného mechanismu ještě více posiluje stabilitu BT Reflex a přesnost ovládání stožáru. Novinkou je i řešení s průhlednou střechou kabiny, jejíž design umocňuje výbornou viditelnost na náklad v nejvyšších výškách.
Nová generace BT Reflex zvedne těžší náklad výše a rychleji než kdy v minulosti a stanoví také nové standardy při vertikální manipulaci díky radikálně vylepšeným zbytkovým nosnostem v nejvyšších výškách. Díky vyšším zbytkovým nosnostem nyní stejnou práci zvládnou vozíky s nižší nominální nosností než v minulosti. Výsledkem jsou úspory již při pořízení nových strojů. Snížila se i průjezdná výška jednotlivých modelů, takže jejich využití, zejména u výkonových řad R a E, které jsou určeny do nejfrekventovanějších skladových provozů, je velmi flexibilní. Retraky BT Reflex řady B, E a N mohou být vybaveny moderními úspornými li-ionovými bateriemi.