Francouzská kvalita: Čelní vozík Tonero s hydrostatickou převodovkou

Picture of Michal Škaloud

Michal Škaloud

Produktový manažer

4 minut k přečtení

Rozhovory

Hydrostatický čelní vozík Toyota Tonero je výkonný a spolehlivý vysokozdvižný vozík, vhodný pro vnitřní i venkovní použití. Nabízí skvělý přehled o okolí, vynikající manévrovací schopnosti a jedinečný systém aktivní stability Toyota SAS. Jeho hydrostatická převodovka zaručuje rychlou akceleraci, okamžitou změnu směru jízdy při zatáčení a automatické brzdění po uvolnění plynového pedálu.

tonero

Nedávno se objevila nová verze tohoto vysoce kvalitního vozíku. Náš nový hydrostatický Tonero se vyznačuje vysokou produktivitou a efektivitou, zároveň je však velmi ekologický. Požádali jsme ředitele RDC (Research and Development and Customisation) Jean-Françoise Ferrona, vedoucího R&D oddělení Sebastiena Zinuttiho a technického pracovníka R&D oddělení Thomase Gasniera ze společnosti Toyota Material Handling Manufacturing France, aby nás s novým vozíkem Tonero seznámili.

Vozík vznikl v naší francouzské továrně. Proč právě tam?

Náš závod ve francouzském Ancenis vyrábí čelní vozíky s měničem momentu a vysokozdvižné vozíky s hydrostatickým pohonem využívají podobnou platformu. Zde se vyráběl i předchozí hydrostatický čelní vozík Tonero. Nakonec se Ancenis stane evropským výrobním centrem pro řadu spalovacích vozíků Toyota Material Handling.“ - Jean-François Ferron

tonero2


Proč jste se rozhodli Tonero vylepšit?

Důvod je dvojí: Evropská norma Stage V stanovuje pro nesilniční vozidla přísné emisní limity, které jsme museli implementovat. Kromě toho jsme chtěli reagovat na potřeby trhu. Můžeme hrdě prohlásit, že naše řada překonává požadavky tohoto evropského nařízení. Kromě toho nás přístup Kaizen, který jako člen koncernu Toyota uplatňujeme, vede k neustálému zlepšování naší práce i procesů.“ - Sebastien Zinutti

Pokud jde o požadavky trhu: byla instalována nová hydrostatická převodovka, byl optimalizován hardware a software je ze 100% vlastní provenience Toyota. Přidali jsme také nové volby a více komfortu.“ - Thomas Gasnier

Jak se tento model Tonero liší od předchozího modelu a čím je tak jedinečný?


Celkové šasi modelu Tonero jsme se rozhodli z důvodu jeho ověřené odolnosti zachovat. Pro optimální komfort řidiče jsme se rozhodli použít plně plovoucí ochrannou konstrukci a na přání nabídnout novou izolovanou kabinu. Vozík tak lze snadno řídit celé hodiny bez jakéhokoli nepohodlí. Preferencím řidiče lze přizpůsobit řadu předvoleb ovlivňujících jízdní vlastnosti, jako například citlivost pedálů či akceleraci. Nový vozík má plovoucí kabinu řidiče, která snižuje vibrace a hluk. Jeho velká okna s vyhříváním a odmlžováním čelního skla zajišťují dobrou viditelnost, což zvyšuje bezpečnost. Tonero je tak ideální pro provozy, kde se vozíky používají i venku.“ - Thomas Gasnier

Navíc jsme vozík stvořili úspornější, hospodárnější a ekologičtější a překonali požadavky evropské normy Stage V. Motor, výfukový systém a filtr pevných částic (DPF) jsou navrženy a vyrobeny společností Toyota. Náš DPF je odolný, snadno se udržuje, automaticky se regeneruje a má pojistku proti selhání.“ - Sebastien Zinutti

Dokonce šasi a kabinu vyrábí Toyota, takže máme plnou kontrolu nad kvalitou našeho produktu, což je v našem oboru jedinečné. Pohodlí řidiče a příjemný pocit z řízení, lehkost, s jakou Tonero zvládne jakýkoli úkol, to vše dělá z nového hydrostatického modelu Tonero unikát svého druhu.“ - Jean-François Ferron

tonero3

Hodně se hovoří o nové evropské emisní normě Stage V, jak si v této otázce stojíme?

V současné době jsou naše produkty v souladu s tímto nařízením a naše nové, ze 100% vlastní motory Toyota jsou na tom z hlediska robustnosti a odolnosti ještě lépe, přičemž jsou stejně výkonné jako ty předchozí.“ - Jean-François Ferron


Můžete jmenovat některé z výhod, na které se mohou zákazníci při koupi tohoto vozíku těšit?

Náš přístup je orientován na zákazníka, a to je zkrátka poznat. Během vývoje se díky zpětné vazbě od uživatelů ujišťujeme, že náš produkt odpovídá potřebám trhu. Na základě této zpětné vazby jsme docílili lepšího výhledu kolem vozíku a pohodlnější kabiny, lépe izolované před hlukem a vibracemi. Vozík je také úspornější než jeho předchůdci, má nižší spotřebu a snadno se udržuje, což snižuje celkové náklady na vlastnictví.“ - Sebastien Zinutti

Nový čelní vozík Tonero s hydrostatickým pohonem je vozík, na který jsme právem hrdí. Jeho bezchybný výkon byl v nové verzi, která je hospodárnější, udržitelnější a přívětivější k řidiči, ještě vylepšen a zdokonalen.

Populární příspěvky