Co se týká parametrů, nenajdete, co byste v praxi u vozíku postrádali. Při posuzování benefitů – je to „vozík snů“ – menší, lehčí, úspornější, vybavenější, stabilní, výkonný a využívající vše osvědčené z předchozího modelu...
Vyvinut a vyroben v Evropě (Švédsko)
Bateriový prostor je konstruován do jedné kompaktní velikosti stroje pro baterie všech kapacit – 50, 105 nebo 150 Ah. Je tedy možnost odstupňovat sílu stroje podle požadavků aplikace a podle její energetické náročnosti.
Novinkou jsou 3 flexibilní volby nabíjení: externího nabíjení, zabudované
nabíječky a nabíjení na palubě nákladních vozů. LWI160 tyto výběry nabízí, a to v kombinaci s širokou řadou kapacit nabíječek.
Nový a vylepšený „pistolový“ nabíjecí konektor je mimořádně ergonomický právě pro časté a současně bezpečné nabíjení.
LWI160 je konstruktérsky inovativní v přístupu k bateriovému prostoru – baterie se neumisťují do prostoru, ale prostor se přizpůsobil maximálnímu počtu současně mnohem menších bateriových bloků. Požadavkem manipulace je, aby nevyžadovala příliš velkou plochu, která se využívá na uskladnění zboží nebo pro provoz výroby. A tak i rádius otáčení, který je přímo závislý na délce vozíku, se u této novinky zmenšil. Vždyť rozměr L2 je o 119 mm kratší než u standardního LWE160 se středním bateriovým prostorem. V kombinaci s úhlem řídící oje, kterou lze otočit až do +/-93°, dosáhneme vynikající manévrovatelnosti i ve stísněných prostorách. Výška šasi je o 85 mm nižší než u standardního, což zase přináší výborný výhled na vidlice.
Hmotnost LWI160 je markantně snížena, o plných 43% oproti vozíkům s olověným akumulátorem, tj. na pouhých 269 kg včetně 105 Ah baterie.
A jaké jsou přínosy snížené hmotnosti? Například lepší přístup na místa s omezenou nosností jako jsou výtahy, čela nákladních vozů, sklopné rampy, galerie. Lepší výkon a manévrování na nakloněných rovinách, kdy obsluha nebojuje proti gravitaci. A jako bonus můžete očekávat menší únavu obsluhy a její lepší soustředění na výkon.
Musíme si uvědomit, že platí „bezpečný řidič = vysoce produktivní řidič“, a to představuje nižší náklady na manipulaci 1 palety.
Z hlediska bezpečnosti provozu je tedy vozík vybaven mnoha prvky – od silných brzd na nakloněné rovině a brzdových pojistek při zdvižené oji, nebo např. snímačem řízeného kola, který neustále monitoruje úhel natočení řízení. Ve všech případech se snižuje riziko nechtěného pojezdu, poranění nohou, ale také podtrhuje komfortní manipulaci společně s optimalizovanou délkou oje. Současně je nastavena blokace spouštění vidlic při velkém natočení řídicí oje, opět pro vyšší bezpečnost nohou. Obsluha tedy důvěřuje, že vozík ovládá bez rizik.
V rámci bezpečnosti má LWI160 již standardní výbavu bezpečnostních „stop“ tlačítek – „břišní“ na oji, které přepne směr jízdy a dále nouzový spínač na horní úrovni šasi. Vozík zanechaný bez dozoru se nejen automaticky zabrzdí, ale i v nastaveném intervalu automaticky vypne.
Vozík je založen na vícebodové stabilitě 5 kol, což je předpokladem eliminace kolíbání, pohybů do strany při proklouznutí, a snadného najíždění do palet, přejíždění nerovností a samozřejmě díky rozložení váhy i zvýšené odolnosti kol.
Ve standardní výbavě jsou také naplněny i předpoklady telematiky a LWI160 je CHYTRÝ VOZÍK, který je neustále datově připojen. Jedná se o systém správy flotily I_Site, který poskytuje v reálném čase data o přihlášení obsluhy, o chybových kódech, využití vozíků, monitoring nárazů, vzorců nabíjení baterií. Data jsou shromažďována automaticky, jsou prostorem pro analýzu a následný lepší management flotily nebo pro lepší nastavení údržby.
Na základě výše uvedeného můžeme konstatovat, že LWI160 od Toyoty ukazuje nový inovativní trend chytré a odolné koncepce moderního nízkozdvihu pro vyšší provozuschopnost, produktivitu a snížení nákladů na manipulaci každé jedné palety při zachování maximálního pohodlí a bezpečnosti obsluhy. Je téměř jisté, že LWI160 pro své „smart“ charakteristiky ve všech směrech užití dosáhne silné pozice a ocenění u řady konečných uživatelů.